سربازی چون میثم تمار

ولایت سربازی چون میثم تمار می خواهد نه مختار که ...

سربازی چون میثم تمار

ولایت سربازی چون میثم تمار می خواهد نه مختار که ...

نامه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به حضرات آیات مهدوی کنی و محم


جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با ارسال نامه ای خطاب به آیت الله مهدوی کنی دبیر جامعه روحانیت و آیت الله محمد یزدی دبیر جامعه مدرسین از تلاش های جامعتین در جهت وحدت هر چه بیشتر اصولگرایان تقدیر کرد.

به گزارش مشرق، متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

حضرات آیات، فقهای عظیم‌الشأن آقایان مهدوی کنی و محمد یزدی (ادام‌الله ظلهما)

سلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته؛
احتراماً با تقدیر و سپاس و اعلام حمایت از اقدامات مبارک و ضروری و شایسته جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه محترم روحانیت مبارز که به عنوان سرآمد تشکل‌های اصیل دینی و روحانی و انقلابی با هدف «ایجاد»، «توسعه» و «نهادینه نمودن» وحدت میان «نیروهای اصولگرا» در دستور کار دارند، به مثابه سربازان کوچک اسلام، انقلاب و رهبری، مطالبی را به استحضار می‌رسانیم:

1- تردیدی نیست که جوهر و ماهیت انقلاب اسلامی، دینی و فرهنگی است.
2- تنها خط روحانیت و فقاهت است که مبیین، مُبلّغ و پاسدار اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) است.
3- «روحانیت» و «فقاهت» و «ولایت»، جزء لاینفک جوهره اندیشه انقلاب اسلامی است و تصور جدایی روحانیت از اسلام، مساوی اسلام منهای اسلام است.
4- با شروع نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب‌اسلامی، شاهد بروز جریانات فکری منحرف، منبعث از اندیشه لیبرالی و اومانیستی بودیم که هدف آن مخالفت با انقلاب دینی و اسلامی و مخالف حضور دین در صحنه سیاسی و اجتماعی بود. این جریانات فکری در هر مقطعی با شعارهایی چون «جدایی دین از سیاست» و یا «اسلام منهای روحانیت» و یا «دین حداقلی» و یا «جدایی دین حکومتی از دین غیرحکومتی» و... وارد عرصه شدند که همواره مورد حمایت کانون‌های قدرت جهانی و سرویس‌های جاسوسی آنها قرار می‌گرفتند و توطئه‌های زیادی علیه نهضت امام خمینی(ره)، انقلاب، نظام اسلامی، خط امام و رهبری، روحانیت و فقاهت اعمال کردند که با عنایات الهی، نقشه‌های آنها یکی پس از دیگری نقش بر آب شد.
5- جریانات فکری معتقد به «جدایی دین از سیاست» و یا «اسلام منهای روحانیت» منحصر در گروه‌های ضدانقلاب و افشاء شده نیست. به اعتقاد ما هر جریانی که مانع بسط‌ید ولی فقیه باشد، و استفاده ابزاری از مرجعیت و روحانیت را در دستور کار قرار دهد و هر جریانی که با تمسک به عده‌ای از مراجع و روحانیت سعی در ایجاد شکاف بین مرجعیت و روحانیت داشته و در صدد اختلاف‌افکنی بین مرجعیت و رهبری باشد، در راستای همان فکر منحرف و استعماری و شیطانی جدایی دین از سیاست و اسلام منهای روحانیت عمل می‌کنند.
6- به اعتقاد ما حتی اگر بعضی عناصر یا جریانات فکری بخواهند به بهانه حمایت از رهبری، نقش روحانیت و مرجعیت را کم‌رنگ یا بی‌رنگ کنند، اقدامشان شیطانی و منحرف بوده که در مسیر همان جریانات سابق گام برمی‌دارند.
7- در شرایط خاص و پیچیده‌ای از رفتار دشمنان انقلاب اسلامی قرار داریم. تجارب دشمنان تجمیع شده، دنیا‌خواهی و قدرت‌طلبی و هواهای نفسانی بعضی خواص در هم تنیده شده، مواضع و رفتارهای سکولاری در بعضی از خواص که عمری برای اسلام و روحانیت مبارزه کردند، مشاهده می‌گردد. دیدیم که پس از انتخابات 88 به نام اسلام و روحانیت و مرجعیت، علیه اسلام و روحانیت و مرجعیت و فقاهت و ولایت موضع‌گیری شد که این مواضع، تقویت جبهه منحرف «جدایی دین از سیاست» و یا «اسلام منهای روحانیت» و در یک کلام «اسلام آمریکایی» بود و تلاش در جهت تضعیف جبهه حق کردند و این مسلک و روش فکری، بسترساز «فتنه بزرگ» پس از انتخابات 88 شد که «ظلم بزرگی» علیه انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری و شهدا را سامان داد. به اعتقاد ما، زمینه‌سازان فتنه، حامیان فتنه، ابهام‌آفرینان و اهل سکوت و تردید که بر مواضع خود همچنان تأکید دارند و دشمنان اسلام و انقلاب را امیدوار کردند در همان مسیر «جدایی دین از سیاست» و «اسلام منهای روحانیت» و «جریان سکولاریسم» گام برمی‌دارند.
8- از شما بزرگواران آموخته‌ایم که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است. حفظ و تقویت ولایت فقیه و شخص ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اوجب واجبات است. الان تضعیف اسلام، روحانیت، مرجعیت و فقاهت در دستور کار همه دشمنان می‌باشد که نوک پیکان حمله آنها، تضعیف رهبری است و مقابله با آن، شرط عقل و بصیرت و تکلیف همگانی است.
9- در آن هنگامه که اوج اقتدار مدعیان «فقه پویا» بود، خط روحانیت و مرجعیت و فقه سنتی، ناجوانمردانه با برچسب اسلام آمریکایی مورد تاخت و تاز قرار می‌گرفت، حمایت از اسلام ناب و فقه سنتی و فقهای مجاهدی چون شما، موجب افتخار بود و در آن تنهایی، سرزنش ملامتگران تأثیری نداشت و پرداخت هزینه را سرمایه می‌دانستیم.
10- توطئه و فتنه عظیمی که سال گذشته با کارفرمایی و کارگردانی و حمایت تمام‌عیار استکبار جهانی و ضدانقلاب و منحرفین و اجیرشدگان، واخوردگان، قدرت‌طلبان و هواپرستان داخلی اجرا شد، نشان داد دشمنان نظام برای سرنگون کردن تنها حکومت شیعی و مهدوی، تا چه حد تدارک دیده و منتظر فرصت‌اند و چه خطرات نزدیک و بزرگی، نظام اسلامی را تهدید می‌کند. در این شرایط حساس، ایجاد وحدت، هماهنگی و همدلی و رفع کدورت و بدبینی میان همه نیروهای وفادار به نظام و اصولگرایی، بیش از هر زمان دیگر ضروری است و به هیچ بهانه‌ای نباید بر اثر اختلافات کوچک و سلیقه‌ای، فضایی برای تکرار فتنه‌ها فراهم آورد.
11- در تلاش خداپسندانه و خیرخواهانه علمای بزرگوار جامعتین برای وحدت اصولگرایان، شایسته است سطوح مختلف وحدت مورد عنایت قرار گیرد چرا که وحدت ملی، وحدت نخبگان، وحدت سیاسیون و سایر همگرایی‌ها، هریک اقتضائات و الزامات خود را دارد.
پیشنهاد مشخص جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی این است که در دوره جدید تلاش‌ها برای وحدت اصولگرایان، «وحدت گفتمانی» مورد توجه قرار گرفته و شاخص‌های اصولگرایی مصرح در بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب (ازجمله در 29 خرداد 1385) به عنوان مبانی گفتمان اصولگرایی، بازخوانی شود. انتظار بر این است که بر اساس این شاخص‌ها و گفتمان اصولگرایی، عملکرد جریان‌های اصولگرا در سال‌های اخیر در فضایی صمیمانه ولی جدی و منطقی، ارزیابی و آسیب‌شناسی گردد و برای استمرار تعهد و وفاداری اصولگرایان به شاخص‌ها و گفتمان اصولگرایی، تدابیر مؤثر پیش‌بینی شود و مورد توافق قرار گیرد و جمعی از فقهای مجاهد و بصیر و عادلی که همواره در خط امام و رهبری ثابت قدم بوده‌اند و گرایش خاصی به هیچ فرد و جریان سیاسی نداشتند، به عنوان ناظر و داور، نسبت به ارزیابی عملکرد عناصر و جریانات سیاسی که مدعی اصولگرایی هستند پرداخته و آنها را مشمول هدایت مستمر قرار دهند.
آنچه تقدیم شد با این اعتقاد است که هدایت و داوری و حمایت و نظارت روحانیت معزز، قالب‌پذیر و محدود نیست و با اقتضاء شرایط و مصلحت اعمال اراده خواهد نمود.
12- هرچند وحدت میان اصولگرایان بسیار ضروری است، اما باید مراقب بود افرادی که به شاخص‌های اصولگرایی پایبند نیستند یا اصولگرایی را به مثابه ابزاری برای رسیدن به قدرت می‌خواهند و نیز کسانی که در فتنه سال گذشته با عمل، بیان یا سکوت خود با این فتنه خطرناک و ضددینی همراهی کردند، باید از هرگونه وحدت و ائتلاف کنار گذاشته شوند. تشخیص مصادیق این مهم، البته کاری حساس و بسیار خطیر است و صداقت و قاطعیت علوی و سعه‌صدر می‌طلبد. نباید فضایی فراهم شود که بعد از پرداخت هزینه‌های گزاف در فتنه سال گذشته، عده‌ای دوباره خود را به بهانه ضرورت وحدت، وارد این جریان اصیل نمایند.
13- جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همواره تلاش داشته تا انگیزه اصلی حضورش در صحنه سیاسی، ادای تکلیف دینی باشد. به همین دلیل در مقاطع مختلف، راهبرد خود را وحدت و همگرایی قرار داده و ملتزم بر لوازم آن بوده است. بر همین اساس از تلاش مبارک جامعتین برای ایجاد وحدت میان اصولگرایان قویاً حمایت می‌کند و امیدوار است تلاش‌های مقدس آن دو تشکل دینی و انقلابی، نقش محوری در فرایند وحدت اصولگرایان به نحو شایسته ایفا نماید تا به لطف الهی گفتمان اصولگرایی هرچه پویاتر، با نشاط‌تر و مؤثرتر در صحنه سیاسی و دینی کشور حضور داشته و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را محقق کند.
14- جمع‌بندی مناسب حضرت آیت‌الله یزدی در پایان جلسه پیشین که حاوی تأیید حرکت ارزشمند رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد بود و تأکید بر ادامه کار کمیته سه نفره (آقایان عسگراولادی، دکتر ولایتی و دکتر حداد عادل) داشت، جزء حرکت‌های مناسب و ماندگار جامعتین خواهد بود و بیانگر خلوص نیت، تیزبینی و آینده‌نگری روحانیت معزز می‌باشد که انشاءالله خود این حرکت، موجبات همدلی بیشتر را فراهم خواهد ساخت.
15- انتظار است با حضور جامعتین، زمینه وحدت دائمی ضمن بررسی آسیب‌های گذشته اصولگرایان حول محور ولایت مطلقه فقیه با استفاده از ظرفیت‌های جدید و قدیمی افراد حقیقی و حقوقی فراهم شود تا زمینه و بستر نفوذ عناصر فتنه و هواپرست و قدرت‌طلب در آینده مسدود گردد.
در پایان تقاضا می‌شود فرصتی مقرر فرمائید تا با عرضه دیدگاه‌های خود از راهنمایی و راهکارهای شما بزرگواران بهره‌مند شویم.
با تشکر

با دعا برای سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) و پیروزی اسلام بر کفر جهانی و سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری
شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد