سربازی چون میثم تمار

ولایت سربازی چون میثم تمار می خواهد نه مختار که ...

سربازی چون میثم تمار

ولایت سربازی چون میثم تمار می خواهد نه مختار که ...

سناریوی اعتصاب غذای (3) هم به شوخی کشیده شد

ما در اعتراض به همه چیز اعتصاب غذا می‌کنیم/ حالا چون شما گفتید اعتصاب را می‌شکنیم!

سناریوی اعتصاب غذا (3) ، مانند دو سناریوی قبلی ( مجلس ششم و اکبر گنجی ) بدلیل نمایشی بودن این پروژه باعث تمسخر رسانه‌های مختلف شده است. این پروژه که با جنجال‌سازی رسانه‌ای پس از درگذشت «رضا هدی صابر» آغاز شده بود، به دلیل عدم توجه افکار عمومی داخل و خارج از کشور به آن و همچنین انتشار اخباری مبنی بر وجود تناقضاتی در اصل انجام این اعتصاب، روز گذشته خاتمه یافته اعلام شد!


به گزارش رجانیوز، پس از فوت هدی صابر بر اثر سکته قلبی، رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران با تبلیغات گسترده و برنامه‌های متعدد، علت مرگ هدی صابر را اعتصاب غذا عنوان و او را با برخی از مبارزان بزرگ جهان که در اثر اعتصاب غذا فوت کرده‌اند، مقایسه کنند.


این در حالی بود که فاز دوم این پروژه از سوی سایت‌های اینترنتی و تحت عنوان «اعتصاب غذای 12 نفره» کلید خورد؛ پروژه‌ای که ضدانقلاب درنظر داشت با جنجال و پوشش خبری بسیار گسترده و همچنین استفاده از شبکه‌های اجتماعی به منظور تکثیر و تولید بسیار بالای محتوا به صورت متن، فیلم و عکس، آن را به عنوان ابزاری برای اعمال فشار به ایران به ویژه در زمینه حقوق بشر تبدیل کند.


اما این جنجال رسانه‌ای ـ تبلیغاتی در زمانی صورت گرفت که شورای حقوق بشر سازمان ملل با تحریک و اعمال فشار آمریکا، دست به انتخاب یک گزارشگر ویژه برای ایران زد. همزمان با این اقدام، شاخه داخلی غرب! تلاش گسترده‌ای را برای تهیه خوراک مطالب ضدایرانی و غیرواقعی از سوی «احمد شهید» آغاز کرد. این در حالی بود که پروژه مذکور بلافاصله پس از بازگشت امین زاده به زندان، کلید خورده است.

با این حال، این پروژه هم مانند پروژه پیشین اعتصاب غذا که در اواخر دوره مجلس ششم که اصلاح‌طلبان اکثریت آن را تشکیل می‌دادند، با شکست مواجه شد و بیشتر از آنکه موجب اتحاد رسانه‌ای اپوزیسیون علیه ایران شود، به دستمایه‌ای برای طنزپردازی کاربران اینترنت تبدیل شد. در جریان اعتصاب غذای این نمایندگان مجلس ششم ، این موضوع و رسوایی آن تا جایی پیش رفت که حتی «مهران مدیری» در برنامه طنز «نقطه‌چین» خود هم به تمسخر این ماجرا پرداخت و روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» هم با انتشار عکسی که در آن، اعتصاب کنندگان در حال غذا خوردن بر ر سفره‌ای رنگین بودند، به شدت از این سناریوی غیرواقعی انتقاد کرد.

البته رسانه‌های ضدانقلاب برای پوشش این آبروریزی سیاسی، دست به انتشار بیانیه‌ای به نام این زندانیان زدند و در آن، به نقل از آنان اعلام کردند که علت پایان اعتصاب غذا، نه بی‌توجهی مردم به این مساله بلکه درخواست‌های متعدد! فعالان سیاسی از آنان برای اتمام این موضوع بوده است. با این حال، مشخص نشده اگر قرار بود این برنامه به درخواست اپوزیسیون نیمه کاره باقی بماند، پس به چه علتی آغاز شده است!

از سوی دیگر، تناقض گفتاری سایت‌های اینترنتی منتشر کننده این خبر یکی دیگر از دلایلی است که صحت این مدعا را از اساس دچار تشکیک می‌کند؛ چرا که این رسانه‌ها همواره از عدم وجود هرگونه کانال ارتباطی میان زندان و محیط بیرون و همچنین شکنجه‌های شدید روحی و جشمی افراد در زندان خبر می‌دهند اما اکنون از ارتباط آنلاین و لحظه‌ای این افراد با سایت‌هایی مانند «جرس» که در انگلستان مدیریت می‌شود، سخن می‌گویند. این سناریو آنقدر ضعیف نوشته شده بود که حتی صدای برخی کاربران اینترنتی اپوزیسیون را هم درآورد. به عنوان مثال، یکی از کاربران سایت «بالاترین» ذیل خبر پایان اعتصاب غذا در سایت جرس، نوشت: اگر این آقایان اعتصاب غذا کرده بودند، من اصلا مرده ام! بیانیه هم حاضرم بدهم؛ فقط بفرمائید دستمزدم چطوری به حساب واریز می شود؟!

به نظر می‎رسد موضع قاطع مسئولان کشور درباره نحوه برخورد با موضوع گزارشگر ویژه حقوق بشر سبب شده تا تئوری‌پردازان جریان موسوم به سبز که امید داشتند تا با سناریوی اعتصاب غذا بتوانند زمینه‌ساز یک جنجال جدید علیه ایران باشند، متوجه ناکارآمدی طرح خود شدند و برای جلوگیری از تبعات بعدی این ماجرا، تصمیم گرفتند تا به نحوی آن را به اتمام برسانند؛ موضوعی که البته از چشم افکار عمومی پنهان نماند.
نظرات 1 + ارسال نظر
فرشته 1392/06/26 ساعت 08:25 ق.ظ http://chargetak.1000charge.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد