سربازی چون میثم تمار

ولایت سربازی چون میثم تمار می خواهد نه مختار که ...

سربازی چون میثم تمار

ولایت سربازی چون میثم تمار می خواهد نه مختار که ...

تلاش جریان انحرافی برای تاثیرگذاری«ویژه»در انتخابات

طی یک سال گذشته 12 فرماندار عزل شده اند
جریان انحرافی لیست‌هایی از کاندیداهای مورد نظر خود را به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و حوزه‌های انتخابیه ارسال کرده است و امیدشان این است که با نفوذی که در بالا‌ترین مقام‌های اجرایی کشور دارند، بتوانند سهم قابل توجهی از کرسی‌های مجلس را برای حمایت از اهدافشان در آینده در اختیار داشته باشند...برکناری‌های بی‌مبنا در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، این شائبه را قطعی می‌کند که تغییرات جریان انحراف برای ایجاد تبعیض در سطح انتخابات آزادانه در کشور است.
عاقبت برکناری‌های پی در پی فرمانداران، نمایندگان مجلس را بر آن داشت تا وزیر کشور را تهدید به استیضاح کنند. در تازه‌ترین واکنش‌ها، حسن نوروزی در مقام رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: «اگر تعویض فرمانداران ادامه پیدا کند سئوال و استیضاح وزیرکشور کلید خواهد خورد و لذا معتقدم وزیر کشور باید در مورد تغییر فرمانداران مقاومت کند». او از تلاش جریان انحرافی برای ورود نیروهای خود به صحنه انتخابات خبر داد که در این راستا خواهان گذاشتن نیروهای خودی در فرمانداریهای سراسر کشور هستند. 

پرویز سروری مسئول کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی نیز به نامتعارف بودن این تغییرات اشاره می‌کند و به «فردا» می‌گوید: عموماً دولت‌ها حداقل ۷، ۸ ماه قبل از هر انتخابات دفتر تغییراتشان را می‌بندند تا بعد از انتخابات. اما اینکه در حال حاضر دو سه ماه تا انتخابات باقی مانده و این فضای تغییرات همچنان وجود دارد و حتی فرماندار و استاندار عوض می‌شود، امر متعارفی نیست. همیشه در نزدیکی انتخابات تغییرات خیلی کمتر از این بوده است. 

محسن یحیوی عضو جامعه اسلامی مهندسین نیز تغییر استانداران و فرمانداران در راستای ارایه لیست کاندیداهای جریان انحرافی به شهرستان‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: بر اساس آنچه که ما گزارش داریم، جریان انحرافی لیست‌هایی از کاندیداهای مورد نظر خود را به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و حوزه‌های انتخابیه ارسال کرده است و امیدشان این است که با نفوذی که در بالا‌ترین مقام‌های اجرایی کشور دارند، بتوانند سهم قابل توجهی از کرسی‌های مجلس را برای حمایت از اهدافشان در آینده در اختیار داشته باشند.

آخرین فرد برکنار شده

فرماندار ری آخرین برکناری در فرمانداری‌های کشور بود، جعفر فرجی که پیش از برکناری خود از فشارهای جریان انحرافی بر خود پرده برداشته بود، با ادامه مخالفت‌های خود با این جریان، صندلی ریاست در بالا‌ترین مقام فرمانداری ری را واگذار و به جرگه اخراجیون پیوست. این دانش آموخته علم و صنعت که در زمان انتخابات به عنوان جوان اول ستاد احمدی‌نژاد شناخته می‌شد، در سال‌های گذشته یکی از اعضای اصلی گروه مشاورین جوان رئیس جمهور نیز به شمار می‌رفته است. 

با برکناری فرجی، شائبه نقش جریان انحرافی در کنار گذاشتن فرمانداران غیر خودی، بر همگان به یقین تبدیل شد اما تمدن استاندار تهران همچنان با قاطعیت می‌گوید که برکناری فرمانداران، ابدا پروژه جدید جریان‌های انحرافی نیست. 

اما موج تغییرات فرمانداران در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس گواه چیز دیگری است و خبر از برنامه‌های این جریان برای انتخابات آتی می‌دهد. 



همه برکناری ها

در ذیل به نمونه‌هایی از برکناری فرماندار‌ها در یک سال گذشته اشاره می‌کنیم، لازم به یادآوری است که بیشترین برکناری‌ها، در ۸ ماه گذشته از سال جدید و نزدیکی به انتخابات انجام گرفته است. 

•    آبان ۱۳۸۹ حسین سالاری فرماندار سیریک برکنار شد. 

•    دی ماه ۱۳۸۹ مهدی ایران‌نژاد فرماندار قشم برکنار شد. 

•    اردیبهشت ۱۳۹۰ حسین قاسمی فرماندار شیراز به دیل افشاگری درباره زمین‌خواری‌های فردی به نام الخوری و ارتباط این فرد با جریان انحرافی از سوی روح‌الله احمدزاده استاندار شیراز برکنار شد. 

•    خرداد ۱۳۹۰علی بابایی کارنامی فرماندار ساری به دلیل بد آمدن استخاره برکنار شد. 

•    تیر ۱۳۹۰ در پی تداوم سیر عزل و جابه‌جایی فرمانداران شهرستان‌های خوزستان در اقدامی غیر منتظره محمدرضا آملازاده فرماندار شوش‌تر از سمت خود عزل شد. عزل وی به دلیل مقاومت در مقابل طرح انحلال شورای شهر شوش‌تر در شورای حل اختلاف انجام شده بود. 

•    تیر ۱۳۹۰ مرتضی وحیدزاده فرماندار شهرستان فراهان برکنار شد. 

•    شهریور ۱۳۹۰ یدالله افشار مقدم فرماندار بابل برکنار شد. 

•    شهریور ۱۳۹۰ تیمور یزدان‌شناس فرماندار گناوه برکنار شد. 

•    مهر ۱۳۹۰ عباس تبرکی فرماندار کنگان رسما برکنار شد. 

•    آبان ۱۳۹۰ جعفر فرجی فرماندار شهرستان ری به دلیل بیان فشار جریان انحرافی به خود، رسما برکنار شد. 

•    آبان ۱۳۹۰ محمد خانچی، فرماندار مسجدسلیمان برکنار شد. 

حسن نوروزی با انتقاد شدید از روند برکناری‌های فرماندار‌ها، به «فردا» می‌گوید که می‌بایستی پیش از این‌ها جا به جایی در فرمانداری‌ها انجام می‌شد، نه در چند ماه باقی مانده به انتخابات. 

وی گفت: برکناری‌های بی‌مبنا در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، این شائبه را قطعی می‌کند که تغییرات جریان انحراف برای ایجاد تبعیض در سطح انتخابات آزادانه در کشور است. 

نوروزی به دولتمردان توصیه کرد که با آبروی نظام بازی نکنند و اجازه دهند انتخابات همچون گذشته با آرامش برگزار شود. اگر این اقدامات وزیر کشور دلیل سیاسی هم نداشته باشد، سیاسی تلقی می‌شود. 

نوروزی با اشاره به دلمشغولی‌هایی که با برکناری فرماندار‌ها برای کاندیدا‌ها به وجود می‌آید، گفت: برای ثبات خاطر در انتخابات نیاز به آرامش در کشور داریم، خوشبختانه معاون سیاسی وزیر کشور قول‌های مساعدی در جهت برطرف کردن اینگونه دغدغه‌ها داده‌اند که امیدواریم اجرایی شود.

وی به وعده‌های سید صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور در جمع اعضای کمیسیون مبنی بر پایان دادن به برکناری فرماندار‌ها اشاره و عنوان کرد: ما نیز در‌‌ همان جلسه به ایشان اعتماد کردیم و امیدواریم که دیگر شاهد چنین برکناری‌های بی‌موردی در سطح فرماندار‌ها نباشیم. 

با وعده معاون وزیر مبنی بر اتمام برکناری فرماندار‌ها در آستانه انتخابات، باید منتظر ماند و دید سایه شایعاتی پیرامون  نقش جریان انحرافی در کنار گذاشتن فرمانداران غیرخودی! برطرف خواهد شد و انتخاباتی بدون حضور این جریان منحرف را شاهد خواهیم بود؟ در غیر این صورت باید منتظر واکنش های سخت مجلس باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد