سربازی چون میثم تمار

ولایت سربازی چون میثم تمار می خواهد نه مختار که ...

سربازی چون میثم تمار

ولایت سربازی چون میثم تمار می خواهد نه مختار که ...

سه ماه زندان برای کشتار 24 نفر! + عکس

سه ماه زندان برای کشتار 24 نفر! + عکس

به گزارش سایت اوباما، سی بی اس در گزارشی عنوان کرد: گروهبان فرانک مردین ووتریچ تفنگدار 26 ساله نیرویی دریایی ایالت متحده و قاتل 24 عراقی، دوشنبه گذشته در دادگاه صرفاً مجرم به قصور در انجام وظیفه شناخته شد و به خاطر ارتکاب این 24 فقره قتل، به سه ماه حبس محکوم شد. 

صدور حکم برای پرونده وی بعد از 6 سال، به معنای پایان دادن به بزرگترین و طولانی‌ترین پرونده جنایی نیروهای آمریکایی بعد از شروع جنگ عراق است؛ پایانی که در خاطره میلیون‌ها عراقی باقی خواهد ماند.
 


گروهبان ووتریچ که فرمانده یک جوخه از تفنگداران دریایی در سال 2005 بود، 24 عراقی اعم از 9 زن و کودک غیر مسلح را توسط نیروهای خود در شهر "حدیثه" به قتل رساند.



وی پس از انفجار یک بمب در کنار جاده که منجر به کشته شدن 1 سرباز نیروی دریایی و زخمی شدن 2 نفر دیگر شده بود، در پاسخ اقدام به کشتار 24 عراقی غیرنظامی نمود که در نزدیکی آن محل سکنی گزیده بودند.



در مصاحبه‌هایی که از ووتریچ گرفته شده، وی عنوان می‌کند که می‌دانسته قربانیان غیرنظامی هستند و در حالی که افراد بیگناه اعم از زنان و مردان در حال فرار بودند، از پشت به آن‌ها شلیک کرده است.



به اذعان رسانه‌های داخلی آمریکا، این اقدام دادگاه آمریکایی، در حد انتشار تصاویر شکنجه و هتک حرمت به زندانیان عراقی در زندان ابوغریب، می‌تواند برای وجهه آمریکا در منطقه دردسرساز باشد.




به همراه این گروهبان آمریکایی، 8 تفنگدار دریایی دیگر نیز متهم به کشتن غیرنظامیان بودند و درحالی که همگان تصور می‌کردند که این افراد به جرم قتل عمد، تمام یا بخش زیادی از عمر خود را در زندان بگذرانند اما این 7 نفر یا از اتهامات تبرئه شدند و یا اتهامشان کاهش یافت.



فرانک مردین ووتریچ نیز تنها به اتهام ناچیزی محکوم شد و در حالیکه به 9 فقره قتل نفس اعتراف کرده بود، بعداً عنوان کرد که در شناسایی اهدافش اشتباه کرده است!




گرچه خانواده‌های عراقی زیادی از کشته شدن این 24 عراقی اعم از 9 زن و کودک داغدار شده‌اند، دادستان‌های آمریکایی در توجیه حکم صادرشده عنوان کرده‌اند که این گروهبان آمریکایی بعد از دیدن جسد دوست خود، کنترل خود را از دست داده و به همراهانش دستور داده برای پاکسازی خانه‌ها از نارنجک استفاده کنند.



نیل پاکت دادستان آمریکایی در پاسخ به خبرنگاران گفت: هیچ کس منکر آن نیست که این وقایع غم انگیز است و بیشتر از همه فرانک ووتریچ مقصر است اما واقعیت این است که او در این 6 سال به اندازه کافی رنج کشیده و امروز روز آغاز رستگاری است!



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد