سربازی چون میثم تمار

ولایت سربازی چون میثم تمار می خواهد نه مختار که ...

سربازی چون میثم تمار

ولایت سربازی چون میثم تمار می خواهد نه مختار که ...

مادر! کفن را کنار بزن شاید این شهید گل‌پسرت باشد

تشییع 92 شهید تازه تفحص‌شده؛
بالاترین خواسته شهدا آن است که اوامر الهی را اطاعت کنیم و به سفارش‌های آنها از جمله حجاب، امانت‌داری، صداقت و وفای به عهد که همان اوامر الهی است، عمل کنیم.
باز هم صدها و شاید هزاران مادر کهنسال با چادرهای مشکی به خیابان‌ها آمدند و با شیون و زاری به دنبال فرزندان خود گشتند. فرزندانی که سالها قبل از زیر قران و با دعای خیر مادرشان به خط مقدم رفتند و تکه‌تکه شدند زیر آتش دشمن اما اجازه ندادند خاک ایران ناقص شود. امروز دوباره همان مادران به خیابان آمدند تا مگر در میان 92 شهید تازه تفحص شده گل‌پسرشان را پیدا کنند. 

مراسم تشییع پیکرهای مطهر 92 شهید تازه تفحص‌شده که دو هفته گذشته از مرز شلمچه وارد کشور شدند در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)  با حضور مردم عزادار تهران برگزار شد. 

به گفته "حسین عشقی" رئیس ستاد قرارگاه کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، این 92 شهید در عملیات‏‌های بدر، خیبر، والفجر 8، کربلای 5 و تک دشمن در سال 1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‏‌اند که اکثر آنها در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون در عراق پیدا شده‏‌اند.

در این برنامه با شکوه شخصیت‌هایی چون آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام ابوترابی، نائب رئیس مجلس، محمود احمدی‌نژاد و... حضور داشتند.

ابتدای مراسم با قرائت زیارت‌نامه ائمه بقیع(ع) توسط منصور نورایی، از ذاکرین اهل بیت(ع) و رزمنده و جانباز دفاع مقدس عطراگین شد و در ادامه حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس مجلس دقایقی در مقابل مردم قرار گرفت و اظهار داشت: شهدا تحت تربیت خدای سبحان واقع شدند و این تربیت الهی است که بعد از 33 سال دل‌های مردم را به خویش مشغول داشته است و همین امر سبب شده که به بدن‌های مطهر شهدا متوسل شویم تا ما را شفاعت کنند.

وی بیان داشت: اولین ویژگی شهدا شناخت و ایمان به حق در عالی ترین سطح از معرفت و ایمان است و گام دوم آن‌ها استقامت در کنار حق است. آنها استقامت کردند تا شربت گوارای شهادت را نوشیدند و این استقامت قرآنی است که امام جعفر صادق(ع) ما را به سوی آن فرا می‌خواند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استقامت، انسان را در دنیا و آخرت عزیز می‌کند و اقتدارش را می‌افزاید. امروز ملت ایران به یک مشت گره شده بر سینه نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای استکبار تبدیل شده است و این قدرت ثمره استقامت است.

حجت‌الاسلام ابوترابی اظهار داشت: اگر می‌بینید آمریکا با همه قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی با هیمنه استکباری خود 33 سال است طعم ذلت و شکست را در جبهه دفاع مقدس، محاصره اقتصادی و از تهاجم به مقاومت اسلامی لبنان و محاصره غزه چشیده است، بخاطر همین استقامت است.

وی با تأکید بر پیروی کردن از مکتب فقاهت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: بالاترین خواسته شهدا آن است که اوامر الهی را اطاعت کنیم و به سفارش‌های آنها از جمله حجاب، امانت‌داری، صداقت و وفای به عهد که همان اوامر الهی است، عمل کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی در پایان خواستار همکاری کامل دولت عراق با کمیته تفحص جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شد و از اقدامات این کمیته در راستای بازگرداندن پیکرهای مطهر شهدا به کشورمان قدردانی کرد.

در پایان اشاره می شود که پیکر مطهر این شهدا که همه اکنون به ستاد معراج انتقال یافته است پس از شناسایی و تشخیص هویت به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شود و در صورت عدم تشخیص هویت این شهدا به عنوان شهید گمنام در سراسر کشور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد